ALLTID FRI FRAKT
ÖVER 2000 NÖJDA KUNDER
KUNDTJÄNST 010-750 24 25
Hem / Regler och villkor

Regler och villkor

Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till info@profilform.se. Profilform vänder sig uteslutande till företagskunder. Du som är kontaktperson för företaget är personligt ansvarig för beställningen och måste vara 18 år eller har målsmans godkännande vid beställning.

Frakt och Leveranstider
Leveranstid beräknas till ca 2 veckor efter godkänt korrektur om beställd vara finns i lager, upp till ca 4 veckor efter godkänt korrektur om vara ej finns i lager. Leveranstid för kampanjprodukter kan variera från ordinarie leveranstid. Beräknad leveranstid för kampanjvaror är ca 2-4 veckor efter godkänt korrektur beroende på kampanj och produkt. Vi reserverar oss dock för längre leveranstider vid kampanj.

Information om Priser
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och exklusive mom om inget annat anges. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Kund-/Personuppgifter
Priserna i butiken anges i SEK (svenska kronor) och exklusive mom om inget annat anges. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Ångerrätt
Ingen ångerrätt tillämpas för företagskunder, ej heller på produkter tillverkade med kundspecifikt utseende eller anpassning. Alla beställningar är bindande även innan godkänt korrektur. En reklamation rörande fabriksfel eller ett uppenbart funktionsfel skall rimligtvis upptäckas inom fjorton (14) dagar från det att kund mottagit leverans. Vid reklamation eller anmälan av funktionsfel skall kunden således ha meddelat profilform om detta skriftligen inom fjorton (14) dagar från det att leverans skett (att leverans skett är att anse då ni som kund mottagit hela leveransen eller en delleverans). Meddela alltid angående en eventuell reklamationsansökan snarast möjligt.

Reklamation
Meddela skriftligen varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig till kundstjnst på info@profilform.se​. Därefter återkommer kundtjänst med vidare information. Vid eventuell retur i en reklamationsansökan så skall retur vara profilform tillhanda inom sju (7) dagar efter det att ni mottagit returblankett från kundsupport. Ingen ångerrätt tillämpas för företagskunder, ej heller på produkter tillverkade med kundspecifikt utseende eller anpassning. En reklamation rörande fabriksfel eller ett uppenbart funktionsfel skall rimligtvis upptäckas inom fjorton (14) dagar från det att kund mottagit leverans. Vid reklamation eller anmälan av funktionsfel skall kunden således ha meddelat profilform om detta skriftligen inom fjorton (14) dagar från det att leverans skett (att leverans skett är att anse då ni som kund mottagit hela leveransen eller en delleverans). Meddela alltid angående en eventuell reklamationsansökan snarast möjligt.

Retur
Vid retur tillämpas villkoren för ångerrätt och reklamation. Meddela skriftligen varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig på info@profilform.se​ så återkommer kundsupport med information och returblankett. Vid eventuell retur i en reklamationsansökan så skall retur vara profilform tillhanda inom sju (7) dagar efter det att ni mottagit returblankett från kundsupport. Vid retur är det ett krav att produkten återlämnas i oskadat och obrukat skick i obruten originalförpackning. Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Paket som inte har hämtats ut eller tagits emot av bud kan komma att återsändas till profilform. Om detta sker debiteras du en avgift på 400 kr (SEK) (ex moms) för kostnader hänförliga till administration, frakt, returfrakt, lagerhållning och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten och är ej att se som en retur eller reklamation. Först efter det att avgiften för outlösta paket/försändelser betalats kan du få din beställning utsänd till dig på nytt (eventuella fraktkostnader kan komma tillkomma för att skicka er beställning på nytt, detta debiteras er som kund).

Bytesvillkor
För byte av produkt tillämpas villkoren för ångerrätt, reklamation och retur. OBS! Kom ihåg att läsa villkoren och att alltid meddela oss via via e-post: info@profilform.se för information från kundtjänst.

Ej uthämtade paket
Paket som inte har hämtats ut eller tagits emot av bud kan komma att återsändas till profilform. Om detta sker debiteras du en avgift på 400 kr (SEK) (ex moms) för kostnader hänförliga till administration, frakt, returfrakt, lagerhållning och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten och är ej att se som en retur eller reklamation. Först efter det att avgiften för outlösta paket/försändelser betalats kan du få din beställning utsänd till dig på nytt (eventuella fraktkostnader kan komma tillkomma för att skicka er beställning på nytt, detta debiteras er som kund).

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi i första hand de allmänna villkoren som tillämpas på ert köp. I annat fall följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Produktinformation
Vi reserverar sig för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Produktbilder och produkttexter är att se som en illustration av produktens utseende och funktion och kan komma att vara annorunda mot den faktiska produkten. Vi försöker dock att på bästa sätt exponera dem så korrekt som möjligt. Vi besvarar gärna era frågor beträffande färger/storlekar om ni känner er osäkra.

Force Majeure
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida. För att hålla ordning på bl.a inloggning och kundkorg används här cookies (sessioncookies) som lagras på besökarens dator.

Säljande part
Profilform.se ägs och drivs av Norsales Promotion AB (org. nr. 559046-7386), Valhallavägen 118A, 114 41 Stockholm.